Starcraft 2 preview - icons.cz

Starcraft 2 preview

Kdo by neznal Starcraft. Brzy tomu bude 10 let, co mezi nás zavítal a z toho již 5 let se pracuje na pokračování. Jaké bude?

StarCraft2

Myslím, že kdybych napsal, že Starcraft 2 bude určitě dobrou hrou a tím skončil, tak by mi snad nikdo nemohl nic vytknout. Vydal snad někdy Blizzard špatnou hru? Je jen otázkou jak moc bude dobrá a jak jí přijme publikum. Sám šéf designér Robert Pardo práce na SC2 okomentoval slovy : "Není to tolik o tom překonat StarCraft, problémem bude spíš překonat vnímání lidí a nostalgii ze StarCraftu.” Přecejenom lidi stárnou, vkus se mění, takže dnešní generaci mladých hráčů nemusí zaujmout a starší co pamatují první díl zase můžou shledat, že staré je prostě lepší.

Teď k samotné hře. Žádná revoluce se nekoná, dokonce bych si troufl i říct, že místy i větší evoluce by prospěla. Sami vývojáři opět tvrdí, že nehodlají v zásadě nic měnit. Z většiny videí a screenshotů je to i vidět. Po herní stránce to vypadá na stejný Starcraft jako před lety. Samozřejmě s výrazně modernější grafikou. Právě ta se stala středem těžkých soubojů mezi fanoušky. Jedněm se líbí, druzí ji zavrhují pro její lehkou pastelkovitost a možná trefně dodávájí, že by se spíše hodila do pokračování Warcraftu.

Vezmu to rychle. Rasy zůstávají stejné tj. Terrani, Zergové, Protossové. Systém zdrojů také stejný, těžit se budou krystaly a plyn. Zde bude první menší novinka a to nový druh krystalu, který bude bohatší na příjem. V interfacu to taky nevypadá na větší změny, snad jen na snahu co nejvíc hraní usnadnit např. ukazováním počtu zahálejících dělníků. No a nakonec by se to jistě neobešlo bez slibů o vylepšené AI. Ta by tentokrát měla fungovat pouze s informacemi co v průběhu hry dostane, tudíž žádné klasické čítování tím, že AI „vidí“ celou mapu.

Opět se opřu o výroky vývojářů a konstatuji, že SC2 bude zaměřené spíše na multiplayer. V dnešní době rozvoje hraní online her a faktem že původní SC se stále hraje na progamingové scéně, se nedá ani nic jiného čekat. Multiplayerové zápasy tudíž budou vypadat jako dosud. Rychlé hry stojící na stylu kámen-nůžky-papír. To znamená, že na každou jednotku platí jiná. Např. phoenix si neškrtne proti battlecruiserům, kdežto ty zase proti warp-rayeům. Tím se vyhneme hernímu stylu chrlení jednoho typu jednotek.

Co se týče jednotek, tak se dočkáme starých znamých a mezi nimi se objeví i nové, velmi zajímavé kousky.

Protossové

ZEALOT – Základní pěchotní jednotka, která se objevila již v prvním dílu. Horlivost, se kterou se vrhá do boje, je u tohoto bojovníka příkladná. Vyzbrojen dvěma psionickými čepelemi a za použití schopnosti „charge“, která mu dovoluje se mnohem rychleji dostat ke vzdálenějším protivníkům, je Zealot pouze předkrmem děsivé protosské síly. Podle potvrzených informací od jednoho z komunitních manažerů Blizzardu je „charge“ upgradem. Ve stínu podobných akcí (defenzivní vylepšení mariňáka o štít a přeměna zerglinga do sebevražedné formy v podobě bannelinga) jde o pravděpodobnou snahu zajistit základním jednotkám všech tří ras využitelnost i v pozdějších fázích hry.

STALKER – Válečný stroj je díky své rychlosti a schopnosti „blink“ předurčen k funkci zvěda, jednotky vhodné pro přepady nebo lovící pomalé jednotky nepřítele. Blink slouží Stalkerovi k okamžitému přemístění (teleportu) v rámci svého dohledu.

IMMORTAL – Těžká výzbroj i brnění a štít, který se aktivuje pouze v případě, kdy je Immortal pod velmi těžkou palbou. Takže proti velkému počtu slabších jednotek bude mít problémy, protože bude bez štítu.

OBSERVER – Neviditelný průzkumník. Co víc dodat.

COLOSSUS – Toto monstrum je vyzbrojeno dvojicí těžkých paprsků, které jsou obzvláště efektivní proti malým jednotkám, jako jsou například Zerglingové. Colossus využívá nový IK System (systém inverzí kinematiky), který mu za pomoci jeho obrovských nohou dovolí překonávat různé vyvýšeniny, „schody“ nebo útesy.

PHOENIX – Rychlá a hbití letecká jednotka se schopností „overload“, jejíž drtivý výboj zasáhne všechny blízké jednotky, po kterém se však chvíli nemůže hýbat a stává se velmi zranitelným.

PHASE PRISM – Pravděpodobně jedna ze strategicky nejdůležitějších jednotek Protossů. Primární funkcí je bezesporu transport protosských sil na bitevní pole. Druhou, neméně důležitou funkcí Phase Prism je možnost fungovat jako mobilní zdroj psionické matice, což může sloužit například jako náhrada za při útoku zničený Pylon nebo k rychlému založení předsunuté základny.

WARP RAY – Další z leteckých jednotek Protossů využívá typ zbraně, který přidává tím více poškození, čím déle je zbraň zaměřena na jednotlivý cíl. Z popisu funkce této zbraně je patrné, že tato jednotka je obzvláště efektivní proti těžce obrněným cílům (jako jsou battlecruisery), na druhou stranu vypořádání se s velkou skupinou menších jednotek (jakou jsou mariňáci) je nad její síly.

MOTHERSHIP – Nejsilnější jednotka v arzenálu této rasy. Její moc je vykoupena obrovským množstvím surovin potřebných k její výrobě a fakt, že najednou je možné mít pouze jednu. Mothership byly do vínku přidány tři schopnosti – time bomb, planet cracker a black hole. Time bomb vytvoří kolem Mothership pole, ve kterém se zastaví veškeré příchozí střely. Planet cracker je mocný paprsek, který vyhladí velmi rychle vše, co má v daném okamžiku přímo pod sebou. A nakonec black hole – úžasně graficky zpracovaná možnost vcucnout do bezedného prostoru velkou část nepřátelského letectva.

HIGH TEMPLAR- Z předchozího dílu známý High Templar se vrací s mocným útokem v podobě psionické bouře. Do vínku mu tentokráte byla přidána ještě síla dovolující vytvořit silové pole, které dočasně uvězní jednotky, nebo bariéry. Jak se PC Gamer dozvěděl od Blizzardu, interní testování odhalilo několik vynikajících taktik využívající sílu právě této jednotky.

DARK TEMPLAR – Další staronová jednotka prozatím zahalena do závoje tajemna. Kromě známé věci, že jde o neviditelnou jednotku pro boj na blízko, netrpělivě vyhlížíme další informace.

TWILIGHT ARCHON – O schopnostech této jednotky se prozatím můžeme pouze dohadovat. Nicméně mnozí ji po shlédnutí v jednom z videí určitě přivítali s nadšením – Archon je zpět.

TEMPEST – Co by to bylo za armádu bez letadlové lodi. Carrier je mrtev, ať žije Tempest – jednotka, která za pomoci svých stíhaček, které vypouští ze svých útrob, je jako stvořena k ovládání vzdušného prostoru. Tempest je vybavena silným štítem, který se aktivuje pouze za předpokladu, že čelí útoku ze země.

SOUL HUNTER – Patřičné jméno pro protipěchotní jednotku, jejíž síla roste s počtem vysátých duší svých nepřátel. Efektivita proti malým organickým jednotkám je vykoupena prachbídnou použitelností proti jednotkám robotickým.

REAVER – Artilerie v podání protossů. Bohužel nejsou žádné další informace, proto nezbývá než se domnívat, že půjde o stejného zabijáka jako v první díle.

PHASE CANNON- Pravděpodobné vylepšení fotonového děla je pohyblivé. Ano, pohyblivé. Kouzlo spočívá v přeměně do formy energie, přesunu a následného zmaterializování. Jen si dávejte pozor, abyste v době, kdy phase cannon bude ve formě energie, nepřišli o patřičný pylon.

STAR RELIC – Dva prvky charakterizují tuto jednotku: maskovací pole, které je schopno skrýt i budovy, a fúzní paprsek, který slabě poškozuje cíl do té doby, dokud mu nepřivodí úplnou zkázu. A ještě bonus navíc – cíl po smrti (zničení) exploduje a poškodí vše kolem. Čím je větší, tím víc to bude stát za to.



Zergové

ZERGLING – Zakládní jednotka zergů přezdíváná boxer. Opět se bude nasazovat v masovém množství. Jedna z vlastností této jednotky je přeměna do jiné formy: banneling – sebevražedná hračka rozumějící si dobře s kyselinou a explodující při kontaktu s nepřítelem. PC Gamer se dokonce domnívá, že bude existovat ještě další forma, která by zajistila využití této jednotky v pozdějších fázích hry.

MUTALISK – První letecká jednotka. Zergů. Mnozí si jistě pamatují i jednu z vylepšených forem této jednotky – Guardian patřil mezi mocnou artilerii Zergů. Necháme se tedy překvapit, zda s Mutaliskem zamýšlí Blizzard ještě další věci.

NYDUS WORMS – Jednoduše řečeno takový teleport v zergském podaní. Červ vykopá tunel mezi jehož konci si můžete libovolně posílat jednotky.

Terrani

MARINE – Ani základní jednotka Terranů nemohla zůstat opomenuta. Rozruch, který vyvolal ve videu mariňák držící „středověký“ štít, byl obrovský. Ten byl následně alespoň částečně zažehnán prohlášením z úst vývojářů, že půjde pravděpodobně o obranné vylepšení.

SIEGE TANK – Terranská artilerie, která je schopna přepnout na obléhací mód, který ji dovolí střílet jak na větší vzdálenost, tak i mnohem účinněji.

REAPER – Nový přírůstkek Terranů. Jet-packem vyzbrojená a rychlostí obdařená jednotka je ideálním nástrojem pro útoky na základny ze směrů, ze kterých se to nečeká. Právě Jet-pack zaručuje, že Reaper je schopen překonat nejednu překážku.

BATTLECRUISER – Dobře známý a oblíbený Battlecruiser je zpátky včetně své mocné zbraně – Yamato gun, která je schopna na jediný výstřel zabít a rozložit na součástky menší nepřátelské jednotky.


Samozřejmě ještě není venku finální verze, takže nakonec se můžeme dočkat menších či větších změn, které můžou více či méně :) ovlivnit celkový dojem ze hry.

Dwarf, 22:04, 13.12.2007, Software


Komentáře k textu

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|


Tagy a štítky


TOPlist