Ray-tracing v podání INTELu

Po Quake III INTEL tentokrát předvedl Quake Wars : Enemy Territory vykreslovaný realistickým ray-tracingem.

Co je to ray-tracing

Ray-tracing je naprosto odlišná metoda vykreslování grafiky než je v součanosti použivána. Dnes se používá tzv. rasterizace, kdy se na „drátěnné“ modely objektů nanáší různé druhy textur a většina efektů(post process,depth of field, motion blur) je počítána tzv. shadery, což sou vlastně jenom takové malé speciální „programy“ pro grafické karty. Od tohoto se také odvíjí uspořádání grafických čípů, ve kterých v současné době hraje roli právě počet shaderů (zde je to však název pro výpočetní jednotku zpracovávající algoritmy shadery)

Ray-tracing však jde cestou jinou, principiálně velmi jednoduchou a to že počítá dráhu,odrazy atd. všech světelných paprsků. Výsledkem je daleko reálnější obraz. Jak princip ray-tracingu zní jednodušše, tak výpočetně je to nadmíru naročný způsob a navíc dnešní grafiky na něj nejsou vůbec uzpůsobeny a jsou při něm téměř k ničemu. Naopak právě ideální k ray-tracingu je obyčejný procesor. A tak kdo jiný než právě INTEL jako král procesorového trhu by měl tuto metodu vyvíjet a propagovat.

Enemy Territory : Quake Wars ray-tracing verze

Hru v rozlišení 720p (1280×720) s 19–24FPS počítaly čtyři čtyřjádrové Xeony s jádry Tigerton na taktu 2,93GHz, takže jak vidíte výpočetně je tato metoda pekelně náročná. Ale v době kdy se osmi a vícejádrové procesory blíží mílovými kroky je možné že se ray-tracing začne rychle rozvíjet.

ET:QW Ray-tracing 1

Hra běžela na Linuxu, pro který INTEL zprovoznil své programovatelné rozhraní pro ray-tracing. Může se to zdát jako nepodstatná zpráva, ale právě díky tomu by v budoucnu mohla být většina her spustitelná i na Linuxu, protože by odpadlo „monopolní“ rozhraní Microsoftu DirectX3D.

ET:QW Ray-tracing 2

Podle zprávy byly renderovací metody hry rozšířeny a engine nyní dokáže sledovat tři miliony paprsků ve všech směrech a změny drah paprsků podle jejich kolizí. Navíc, během programování ray-tracingu pro procesory, bylo zavedeno několik nových efektů jako například stín vrhaný mlhou, a nebo korektní lomy světla při pohledu zpod hladiny. Podle očitých svědků demonstrace bylo úžasným zážitkem sledovat odrazy ve skle. Ty teď byly velmi realistické a detailně jste mohli sledovat okolí za sebou.

ET:QW Ray-tracing 3

Kdo ví, možná se za chvíli budeme všichni opět zbavovat svých drahých grafických karet a v počítačové bedně bude zase o něco více místa :)

Dwarf | 06:24, 15.6.2008 | Hardware | 0 komentářů

Komentáře k textu

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|

Rubriky

Hardware Software Společnost Internet Zábava

Tagy a Štítky

TOPlist