Jsou finanční poradci z Eurofinancial tak špatní, jak se říká? - icons.cz

Jsou finanční poradci z Eurofinancial tak špatní, jak se říká?

Po delší pauze se opět vracím k psaní a nemůžu nereagovat na článek, který byl publikovaný v MF dnes 30.6.2008. Paní redaktorka, kterou nebudu jmenovat se asi nikdy nesetkala s nějakým obchodníkem, proto psala přesně to, co jí rozzuření klienti společnosti Eurofinancial diktovali. Považuji článek za dost zkreslený… Rád bych ty informace rozklíčoval a osvětlil je těm, co přemýšlí o službě poradenské firmy. Předesílám, že nijak nesympatizuji s uvedenou společností, ale chvíli jsem v této branži působil a navíc jsem se byl na vlastní oči podívat na semináři Eurofinancial.

Zbytečné vyvolávání strachu

Nechci nikoho hanit nebo naopak chválit, ale nelíbí se mi tahle zpráva na serveru MF dnes. Vyvolává v lidech strach, napětí a nejistotu. Někoho to může přímo alarmovat a ještě udělá něco unáhleného. Ano, tahle společnost problémy může mít, ale nijak bych to nedramatizoval. Z vlastní zkušenosti vím, že pracují stejně, jako 90% poradenských firem na trhu byť s malými odchylkami. Ta největší je vstup do struktury, kde se musí podepsat jedno investiční životní pojištění nejlépe Generali, protože platí spol. Eurofinancial nejtučnější provize. To je trochu podivné, ale zatím jim to funguje. Samozřejmě že struktura se může taky lišit, ale zaběhnutý koncept, který převzala je prakticky stejný jako např. u OVB, AWD, Broker Consulting či ZFP Akademie. Nicméně už tenkrát (rok zpět) jsem tvrdil, že tyhle nováčci moc dlouho nevydrží, protože už před tím rokem měli problémy, např. jak financovat drahé pobočky nebo loajalitou poradců, což je velice důležité.

financial planning

Zdroj: investorbuddy.com.au

Manipulace dnes a denně

Klienti společnosti Eurofinancial si prý stěžují a podávají hromadně trestní oznámení na nekalé praktiky poradců. Tyto údajně strašné věci měly být psychický nátlak a manipulace. Nevím, co si pod těmito magickými pojmy kdo představuje, ale tyto věci se nám dějí dnes a denně aniž bychom to zaregistrovali. Např. supermarket je jedno velké divadlo a manipulace. Obarvené a navoněné uzeniny, drahé tyčinky před kasou, apod. Vadí to někomu? Ani náhodou. A opravdu nevím, jak chtějí nespokojené strany dosvědčit, že ty smlouvy, které podepsali byly více prospěšné pro makléře než jiné. Každá smlouva je trochu jiná, jak v podmínkách, tak např. ve investičním portfoliu. Jestli je správně zakomponovaná do finančního plánu, tak pochybuji, že někdo něco dokáže.

Každý obchodník je jiný

Psychický nátlak je hodně relativní věc. Navíc nějaký ten tlak a manipulaci uplatňují všichni obchodníci. Ať už na tržišti ve stánku s jablky nebo prodejce vysavačů. A když to obchodníkovi dobrovolně odsouhlasíme a ještě mu poděkujeme, tak je vše v pořádku. Samozřejmě, nekalé praktiky, jako zatajování informací nebo přepisování smluv už v pořádku není a stížnost či žaloba je na místě. Ale opakuji, sám vím, že obchodník s pojistkami takto činit nemůže, protože se vystavuje odebrání licence od ČNB a obrovské pokutě. A určitě se shodneme, že v celém tomto odvětví je to o lidech. Jako je špatná kosmetička, tak je špatný „pojišťovák“ a vrhat stín na celý pojišťovací průmysl je nesmysl.

mladý a bohatý

Zdroj: wealthymen.us

Mladí poradci? Možný problém…

Prý je nestoudné, že si manažeři vybírají mladé lidi, nejlépe studenty. Proč? Protože student je neforemný a pružný nástroj, který se velice rychle učí. To je jeden úhel pohledu a ten druhý spočívá vtom, že pro mladé lidi je to škola k nezaplacení! Umění vystupovat, vyjednávat, přesvědčovat a mluvit s lidmi je v těchto společnostech opravdu ceněno zlatem a manažeři to dobře ví. Proto za čas, který investují do těchto mladých chtějí zaplatit, proto ten tlak. Takže to odmítám jako nějakou hrozbu, i když je pravda, že někteří toho moc neznají a objektivita a obecně kvalita může jít dolů. Ale to už je problém regulátorů nad finančním trhem, že nejsou schopni stanovit tvrdší podmínky vzdělání a následné kontroly.

Obyčejný obchodník = zločinec

Dost jsem se pobavil u nahrávek seminářů. Je pravda, že redaktoři zachytili tvrdší praktiky, ale pořád jsou v mezích. Tohle jsou přece věci které se učí na 90% obchodních oddělení všech možným společností. Od Coca-Coly až po Českou pojišťovnu. Obchodník je prostě liška vychytralá a musí dostávat odpovídající vzdělání v této činnosti. Opravdu nevím, co tím tedy autor článku sledoval.

Trocha terminologie neuškodí

Na závěr bych udělal relevantnější překlad některých pojmů než redaktorka zmíněného deníku. Nevěřím, že to opsala z manuálu společnosti. A jestli ano, tak se jí předem omlouvám.

Upline – Sice může být mazák ve firmě, jak se to píše v článku, ale fakticky je to člověk, který registroval nového člena a je v hierarchii nad ním. Mazák to tedy být ani nemusí.

Downline – Ano, tady je to nováček, ale zase je člověk, který je někoho downline. Je registrován pod ním. Patří tedy pod upline. Trocha přesnější angličtiny a hned je to trochu jinak :-)

Host – Tento může být potenciální klient, ale je to především potencionální nový člen. Když už si dal práci a došel na seminář, tak proč ho neregistrovat? (Podepsat IŽP.) Spíš je to klient a nový člen zároveň.

Srdcová esa – Tj. lidi, kteří se zapálí do práce, někdy až moc a táhnou ostatní sebou, popř. jsou pro ně inspirací. Někdo jim říká leadeři, žolíci, ale taky zlatokopové nebo bouchači.

Mrtvoly – Souhlasím s pasivními spolupracovníky. Tady je to přesné. Užívá se taky hanlivě „zevláci“ nebo „ignoranti.“

Hlavní slogany jsou hodně zavádějící

Slova jako pojištění, finanční trh či makléř vůbec nejsou sprostá nebo zakázaná slova. Musí se ovšem při telefonátu dobře zaobalit a je důležité sdělit, co s člověkem chcete probírat. Přece ho nebudete lákat na slevy na dětské sedačky!

Teze, že volaný nesmí mít prostor na přemýšlení, aby nám náhodou nezrušil schůzku je opravdová ptákovina. Je fakt, že se někdo kroutí, ale makléř by měl být seriozní a jednat s klientem jako s partnerem a ne jako s nějakou onucí! :-x

Kde je zakopaný pes?

Možná problém vůbec nebude v samotné společnosti, ale jinde. (I když o tom v tomhle případě hodně pochybuji.) A to, že špatné zprávy se šíří až astronomickou rychlostí, naopak ty dobré se člověk radši nedovolí zmínit. Znám dost spokojených klientů této společnosti, ale to neznamená, že je bez poskvrny. Nechám ogány činné v trestním řízení nebo pana Stránského z Asociace osobního prodeje aby objektivně posoudily, jestli pochybila společnost nebo jsou někteří klienti moc „podezřívaví.“

Lenny, 12:15, 2.7.2008, Společnost


Komentáře k textu

K textu nebyl napsán žádný komentář.

Tento text již nelze dále komentovat.

Tagy a štítky

eurofinancial eurofinantial eurofinancial cz


TOPlist